Friends for Xmas

Wie herinnert zich niet de prachtige kerstvoorstellingen van Stichting Ijsselwijs in Gorssel? Vanaf 2007 werd elke kerst de gymzaal van het Trefpunt omgetoverd tot een heus Winterwonderland.

Leo Vegting realiseerde met een groot team van vrijwilligers een enorm boek, waar je in en uit kon lopen voor de voorstelling van Alice in Winterwonderland. Of misschien herinnert u zich nog de auto op de schrootbelt van the Wizard of Oz? Er werd met een bootje gevaren door de Phantom en juffrouw Ooievaar vloog af en aan tussen 2 Blues Brothers. Prachtige plaatjes. Mede door de inzet van regisseuse Wilma Makkink. Zij schreef een fantasierijk script en werkte met een toneelgroep aan de vele scenes, die alle mooie liederen aan elkaar verbond tot één boeiende voorstelling.

De muziek was in handen van dirigent Juliette Dumoré. Zij wist elke keer weer het volwassenen koor en kinderkoor te enthousiasmeren om alle songs in te studeren en prachtig te vertolken. Fijne, herinneringen aan een mooie tijd, waarin het dorp echt samen iets moois maakte. Echter..in 2016 viel het doek. De organisatie was inmiddels zo enorm geworden, dat het niet meer te doen was om elk jaar dezelfde kwaliteit te waarborgen.

Maar nu is het 2022 en hebben we de draad weer opgepakt. Weliswaar in een kleine aangepast vorm, maar we gaan weer twee mooie uitvoeringen geven voor kerst en wel op zondag 11 december om 12.30 uur en om 15.30 uur.

Het podium wordt gevuld met een projectkoor bestaande uit zo’n 60 zangers en zangeressen. Tijdens de uitvoering trakteren wij het publiek op liefdevolle, warme en goed ingestudeerde nummers, waarbij een enkele solo niet wordt geschuwd. Ook het publiek laten we niet onberoerd. Volgens onze zogenaamde Sing It mag het publiek ook meezingen met de klassieke kerstnummers. Men kan meezingen via grote beeldschermen waar de tekst voorbij verschijnt. En Stichting IJsselwijs kijkt terug op de Winter Wonder Land projecten. Hoe? Dat gaan we nog niet verklappen. Zet in ieder geval 11 december in je agenda.

Kaartverkoop

Op zondag 11 december zal de grote kerk in Gorssel gehuld zijn in mooie kerstsfeer en gaan we 2 uitvoeringen geven.

om 12.30 uur geven wij de zogenaamde Taartvariant, waarbij men na het evenement heerlijk geurende taarten kopen onder het genot van een kopje koffie of thee.

Om 15.30 uur geven wij de zogenaamde Tapasvariant, waarbij men na het evenement de lekkerste tapas kan kopen en eten onder het genot van een drankje waaronder glühwein en warme chocolademelk. De Voorstelling van 15.30 uur is helaas al VOLGEBOEKT

U kunt nu kaarten kopen voor de voorstelling van 12.30 uur via e-mail: info@stichtingijsselwijs.nl