Wie zijn wij?

Het begon allemaal in 2010

In het verleden organiseerde wij 9 thematische Winterwonderland musicals waar zangers en toneelspelers uit de hele regio aan deelnamen. Van jong tot oud, ervaren of niet ervaren… het maakte allemaal niet uit. Voor iedereen werd wel een plek gevonden in het project, omdat er zoveel aanbod en maatwerk aan te pas ging.

Zo kon men deelnemen aan het koor, managementteam, kledingteam, kinderkoor, volwassenenkoor, toneel, pr team, parkeerteam, gastvrouwteam…kortom voor ieder wat wils. We pakten het groots aan en Wilma Makkink namen we in de arm als regisseur en Leo Vegting nam het decor en vormgeving voor zijn rekening.

Dit resulteerde in 3 voorstellingen in 1 weekend per jaar waar zo’n 2000 man publiek op afkwam. Hartverwarmend…. maar ook kwalitatief op een hoog niveau omdat het leidinggevende team uit professionals bestond. Het laatste project stamt alweer uit 2015 en we zijn nu bezig om Stichting IJsselwijs nieuw leven in te blazen.

Missie

Stichting IJsselwijs is een non-profit organisatie, die middels culturele evenementen saamhorigheid wil creëren.

Visie

-Te denken valt aan een Openluchtproject aan de IJssel met zang, dans en theater.
-Een meezingtheater waar men een fantastische avond uit kunnen gaan verwachten.
-Sing it, hier gaat het vooral om de gezelligheid en om mensen te ontmoeten. Geen vaste verplichting van een koor. Zang­ervaring is niet nodig
– en nog veel meer…

waarden

• Kunstprojecten